piątek, 21 września 2012

burgery na bazie warzyw

Odkąd pamiętam nie lubię ani zapachu, ani smaku czerwonego mięsa.
Dlatego świetnym rozwiązaniem na szybki obiad są dla mnie burgery wegetariańskie, te które robiłam ostatnio przyrządzone są na bazie fasoli.
Przepis jest bardzo prosty, a lista składników krótka i tania.


Składniki:
  • 200g marchewki (startej na grubych oczkach tarki)
  • 1 duży ząbek czosnku 
  • szczypta posiekanej papryczki  jalapeno (można zastąpić szczyptą chili)
  • 2x400g puszki białej fasoli półksiężycowatej (butter beans)
  • garść posiekanej świeżej kolendry
  • 1 jajko
  • sól, pieprz
  • bułki
  • frytki
  • świeże warzywa - typu: sałata, pomidor, ogórek
Startą marchewkę, wymieszać w misce z czosnkiem i papryczką jalapeno.
Fasolę  rozgnieść, tak by tworzyła jednolitą masę i dodać do marchewki, razem z posiekaną kolendrą i całym jajkiem. Przyprawić solą i pieprzem.

Całość dobrze wymieszać, najlepiej rękoma i uformować małe burgery.
W przepisie podają że powinny wyjść 4 sztuki, natomiast mi, choć bardzo się staram zwykle wychodzi około 7 ;))

Uformowane burgery, układamy np. na desce do krojenia, przykrywamy folią aluminiową i wkładamy na 1 godzinę do lodówki. 

Nagrzewamy piekarnik do temperatury ok 200 stopni C.

Po godzinie leżakowania, burgery układamy na blasze, wyłożonej folią aluminiową (ja zwykle natłuszczam ją, spryskując tłuszczem Fry Light) i wkładamy do piekarnika na 25-30 min. Ja trzymam je zwykle parę minut dłużej i wyciągam gdy się zarumienią.

Do bułki wkładamy, liść sałaty, (można plasterek żółtego sera) burgera, świerze warzywa - podajemy z frytkami.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz