niedziela, 14 października 2012

wegetarianskie curry

Ostatnio przygotowałam Thai-curry, choć muszę przyznać, że bez większego entuzjazmu sięgnęłam po ten przepis.

Wydawało mi się że danie owszem będzie smaczne ale bez wyrazistego smaku... o jak bardzo się pomyliłam :)))

Porcje: 4
Czas przygotowania: ok 35 min


Składniki do przygotowania pasty curry:
  • 2 zielone papryczki chilli, posiekać
  • 2 szalotki, drobno posiekać
  • 2cm korzenia imbiru, zetrzeć na tarce
  • 4 ząbki czosnku, drobno posiekać
  • 1 łyżeczka mielonej kolendry (ground coriander)
  •  1 łyżeczka mielonego kminu rzymskiego (ground cumin)
  • 1/4 łyżeczki mielonego cynamonu
  • 3 łyżki sosu sojowego
  • 1 łyżeczka kurkumy (turmeric)
  • 1/4 łyżeczki słodzika lub cukru
  • 100ml mleczka kokosowego
  • 200ml bulionu z kostki warzywnej
  • 1 trawa cytrynowa, drobno posiekana (lemongrass)
Składniki do przygotowania curry:
  • 200g młodej kukurydzy
  • bakłażan, pokrojony w kostkę
  • 2 cukinie, pokrojone w kostkę
  • 1 czerwona papryka, pokrojona w kostkę
  • garść świeżo posiekanej kolendry
  • ryż
Wszystkie składniki na pastę curry należy zmiksować blenderem.
Następnie przełożyć ją do garnka i doprowadzić do wrzenia.
Dodać bakłażana (ja zaraz po pokrojeniu bakłażana w kostkę posypuję go solą, pozostawiam na chwilę, po czym spłukuję pod zimną wodą, w ten sposób pozbywam się goryczki), cukinie i paprykę.
Całość doprowadzamy do ponownego wrzenia, zmniejszamy ogień i dusimy przez ok 10-15 minut, co jakiś czas mieszając.
Danie zestawiamy z ognia, dodajemy świeżo posiekaną kolendrę.
Curry podajemy z ryżem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz